beautiful? hellyeah!

Och där kom det. Det där temat man egentligen är så himla trött på folk som snackar om, men som man själv tänker på. SKÖNHET. Vad är skönhet? Vad är vackert överhuvudtaget? Är det vackrare med inre skönhet eller yttre? Varför är det så himla viktigt att se så jäkla bra ut jämt? Kan vi inte bara få vara som vi är? Måste man ALLTID fixa någonting med sig själv, eller kan man bara säga "Nej, det är duger gott och väl. Nu skiter jag i sminket och håret" när man ser sig själv i spegeln, ofixad?
Vi ser det ju överallt, hela tiden, skönhet, men kan vi sätta fingret på vad det är? I morse, när man såg den där tjejen i korridoren och tänkte "Woow, vad bra hon såg ut, önskar också att jag kunde se så bra ut" VAD var det på den personen som var vackert? De höga kindbenen? Det färgade håret med diskreta små slingor? Den lilla, smala kroppen som såg grymt vältränad ut? Kanske de grova armarna? Eller möjligtvis de härligt tindrande ögonen?
vad tycker DU är vackert?
tycker du att DU är vacker?
om inte.. varför?
DU ÄR DU, och skönhet ligger faktiskt i betraktarens ögon. Varenda en på jorden är vacker, eftersom det alltid finns en annan som tycker han/hon är vacker. Vissa tycker kanske att Angelina Jolie är riktigt, äckligt ful, och tycker att Gabourey Sidibe är hur het som helst, och andra tycker tvärtom. (bara ett exempel!)
Du är vacker, det finns alltid någon som tycker det, och kommer alltid att finnas. Du är personen som någon i korridoren tänkte "Woow, vad bra hon såg ut, önskar att jag också kunde se så bra ut" när den såg.
Nu säger jag ju inte ALLT handlar om utseende, men eftersom vi hela tiden etsar oss fast kring utseende, ville jag ta upp det ämnet.
Jag vill också klargöra att jag själv inte är något direkt helgon. Jag tycker det är jobbigt att gå utan smink och jag lägger lite väl mycket tid på mitt hår, och jag tänker precis sådär i korridoren. Men jag har börjat tänka mer och mer på att "skönheten ligger i betraktarens ögon". Och när vi faktiskt möter fler än hundra personer om dagen, måste det väll ändå finnas någon som ser lite skönhet i en?
/Emy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0