Sonisphere!!!

Kom i måndags hem efter en helg i Stockholm, där jag under fredagen susade runt med min storasyster Kristin i innerstaden och käkade på Hard Rock Café och senare på kvällen flög runt på Gröna Lund med med henne skrikandes vid min sida i diverse bergochdalbanor. Den stooora höjdpunkten kom dock dagen efter då det var dags för Sonispherefestivalen!!! Oh my god, största upplevelsen ever som jag fick dela med 46.000 andra! Hade aldrig varit på någon stor konsert förut, därför tyckte jag att det kunde vara bra att börja med Iggy Pop and the Stooges, Slayer, Hammerfall och sist men ABSOLUT INTE minst, IRON MAIDEN! :D:D
Shiit, går inte att beskriva hur mäktigt allt var. En heeelt underbar festival, trots det värsta regnet jag någonsin varit med om. (Yepp, skyfall i cirka åtta timmar, dock försvann det precis innan IM började, men började precis efteråt, och då med blixtar på köpet!)
På kvällen tog jag och Kristin oss hem trots en översvämmad tunnelbanestation, frossa, EXTREMT blöta kläder (har aldirg varit såå blöt) och morrande magar (hade inte ätit någon riktig mat sedan Hard Rock Café), och på morgonen vaknade vi upp, för att sedan gå ut på stan, käka taccobuffé till frukost och sedan hoppa på det överfyllda tåget hem.
Det är idag en vecka sen jag var på Sonisphere och är fortfarande helt lyrisk. Allt var helt fantastiskt. Stämningen, musiken, proffesionaliteten... ALLT!
Eftersom jag inte tog med varken kamera eller mobil till festivalområdet har jag inga bilder, utan länkar i stället!
(Btw, måste få vara lite stolt över att jag stod på andra och första raden på Iggy och skrek värst av alla tillsammans med min syster, och att jag stod på femte raden framifrån på Iron Maiden, med ett helt folkhav bakom mig, bara det var en helt sjukt häftig känsla!)
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen2010/article7585550.ab
http://www.youtube.com/watch?v=Fd-V_QZ7hyc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=esdIiR9BRlE
:D
Kommer fler inlägg inom kort!
Pusshej!
Mina skor efter festivalen... jag loovar, dom var kritvita innan!

Årets snyggaste festivalarmband!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0